27 Nisan 2014 Pazar

Tahinli çıtır rulolar




Tahinli tarifleri denemekten vazgeçemiyorum. Bu tarifi yapmadan acaba çok mu kuru, sert olur diye boşuna endişelenmişim. Çıtır ama incecik baklava hamuru ile bu rulolar ağızda hemen dağılıyor. Tarif umut sepetim den. Denemek için az yaptığım için ölçülere uymadan yaptım. Ölçülü tarif aşağıda.




Malzemeler;

Yarım paket Baklavalık yufka
1,5 su bardağı Tahin
1,5 su bardağı Toz şeker
2 su bardağı Toz ceviz
1 su bardağı sıvı yağ

Tahin ve yağı karıştırıp bir yufkanın yarısına iki kaşık kadar fırça yardımı ile sürün. Üstüne ceviz ve toz şeker serpin ve yufkanın yarısını üstüne kapatıp sıkı sıkı sarın. 3-4 parçaya kestiğiniz ruloların üzerine sıvı yağ sürüp 170 derecede kızarıncaya kadar pişirin. Ince baklavalık yufkanın tek tek ayrılıp kullanılması önerilmektedir.








2 yorum:

  1. bende tahinli olan her şeye bayılıyorum bir tahin sever olarak lezzetini tahmin etmek çokta zor olmuyor.
    Çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tahin nerde olsa güzel ;) teşekkürler bal tatlısı

      Sil

Yorumlarınızı bekliyorum