16 Eylül 2012 Pazar

Lokum




Pratik lokum, sultan lokumu da denilen bu tatlı ikramlıkların yapımı çok basit.
Öncelikle malzemeler şöyle;

3/4 su bardağı un
50 gr margarin veya tereyağı
1/2 su bardağı şeker
1/2 su bardağı süt
1 paket vanilya
İsteğe bağlı tarçın

Süsleme için kakao ve hindistan cevizi

Malzemeleri yarı yarıya daha az kullandım. Ortalama 15 minik lokum çıktı.Orjinal tarife portakalağacından bakılabilir.

Unu yağ ile kavurup şekeri ekliyoruz. Sütü yavaş yavaş karıştırarak ekliyoruz. Katı muhallebi kıvamını alınca ocağın altını kapatıp vanilyayı ekliyoruz. Karışımı 1-2 saat dolapta bekletip yuvarlayıp hindistan cevizine bulayıp servise kadar yine dolapta bekletiyoruz. Kakaolu olanların içine tarçın ekleyince kakaonun acımsı tadını alıyor.




5 yorum:

  1. Sunum harika, eminim tadı da öyledir.
    Ellerine saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lokum tadını pek alamadım, ama muhallebi sevenler için güzel bir tad. Tek lokmalık olması da pek eğlenceli geldi bana :)

      Sil
  2. Basarilar. Emekleriniz övgüye layik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum Hatice Hanım, çok incesiniz.

      Sil
  3. Harikalar hemen deniyecegim..lutfen yeni tadlar eklemeye devam edin ,takipcinizim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum