20 Kasım 2012 Salı

1 yaş pastası

 
 
Ve oğlumun gerçek 1 yaş pastası. Bu sefer pandispanya kakaolu, dolgu kreması cream ole+ganaj, ara malzeme olarak muz (ince dilim) ve antep fıstığı, pandispanya katlarını nemlendirmek için süt+şeker+kakao karışımı kullandım. Mini fırınımın peş peşe çalışması performanısını etkiliyor. Ondan sebep pandispanya yapımı beni biraz uğraştırdı, neticede iki defa pandispanya pişirmek zorunda kaldım.
 
Pandispanya tarifi;
 
 
Malzemeler
5 Yumurta (oda sıcaklığında)
1 Su bardağı toz şeker
1 Su bardağından az eksik un 
1 Türk kahve fincanı ılık su
5 Tatlı kaşığı kakao
1 Paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
   
 
İki ayrı yerde yumurta beyazları ve sarıları içine iki eşit parçaya ayrılmış şeker de ilave edilip mikserle köpük köpük oluncaya kadar karıştırılır. Yumurta sarılarının olduğu kaba su ve vanilya eklenip karıştırılmaya devam edilir. Kuru malzemeler elenerek bu karışama eklenip karıştırılır. En son bu karışım yumurta beyazının olduğu kaba aktarılır, spatula yardımı ile yumurta beyazının köpük halini olabildiğince bozmadan yavaşca karıştırılır. Pişirme kabına alınınan karışım 170 derecede pişirilir.
 
Ara kreması;
 
Crem ole tarife göre iki paket yapıp, yarısına ganaj ekleyip hem içi hem dış kaplama için kullandım. Ganaj için 200 gramlık krema, 200 gramlık pasta çikolatası kullandım. Kaynama noktasına getirilen krema cam bir kase içinde küçük parçalar haline getirilen çikolata ile karıştırılıyor. Çikolatalar iyice eriyip karışım soğuduğunda mikserle krema haline getirilerek kullanıyor.
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum